Thursday, April 7, 2011

Apa da jadi?

1. Balik rumah kali ni, aku jadi petani moden yang berjaya (ke?). Ceh, padahal menumpang hasil titik peluh Abah je. Antara hasil sumbangan aku (yang tak seberapa) adalah menabur benih-benih, menabur baja, siram pokok, mencangkul (last-last Abah jugak settlekan) dan yang paling best, mengutip hasil tanaman. Apa-apa pun, okay la tuh, dari tak buat apa-apa kan? 2. Nak tau pokok ape? Ada pokok cili, sawi, timun, kacang panjang, kacang botol, pokok bawang, pokok tomato, nangka, pisang, jagung, ubi kayu, ubi badak, keladi, tembikai, tembikai susu, labu. Fuhh, bila da berbuah semua, jenuh pulak nak makan semua nanti kan? 3. Anak sedara kesayangan buat masa sekarang (sebab baru ada satu tu je kan) da berusia 1tahun 4bulan. Berjalan da laju, makin suka merengek dan menangis, da banyak membebel, suka conteng buku, pegang pensil konon pro, sibuk nak meniru pe orang buat. Orang menyapu, nak menyapu jugak, orang masak, sebuk nak pegang senduk, orang lipat baju, habis berterabur baju dia lipat. Dan hobi lama mengutis-ngutis keypad handphone. Habes BB aku jadi mangsa. Huwaaaa. 4. Adik-adik lelaki aku makin 'tanned'. 5. Sebab kepada point 4 adalah sebab pagi petang, siang malam, tiap2 hari, panas ke hujan ke, main bola je keje nya. Sampai demam pon sanggup tahan sebab nak lawan bola wakil daerah.Makanya, aku menjadi orang 'terputih' di rumah. Hahaha. Eh, umi tak masuk okay. 6. Alhamdulillah, kali ni sempat jahit dan pantau baju aku. Da siap sepasang, lagi satu pasang odw. Mahal takpe, asal aku puas hati dan suka pakai. Kalau jahit, tetiba aku tak suka, membazir je duk dalam almari sampai ke tua. 7. Lama gila pulak rasa balik kali ni, aku rasa ini akan mendatangkan masalah yang besar nak adjust balik kepala otak untuk bekerja keras. Mati lah kali ni. Rasa cam kosong, blur je otak ni. 8. Oh ya, tahun ni dapat pergi Hot Air Ballon Festival dan naik hot air ballon tu even untuk 2 mnit. Fun for 2 minutes, then lenguh2 kaki for whole day sebab lama menunggu. 9. Banyak lagi barang2 untuk ko-as belum beli. Malasnya nak pikir pasal hal-hal sekolah ni. Malas. 10. Tinggal 3 hari lagi di Malaysia. Huwaaaaa. Tak nak balik Jakarta. Taknak. supikgf: rindu kamu!

0 comments:

 

© 2009 sunex. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks