Monday, January 18, 2010

WHATS SO SPECIAL?

ni aku bukan nak citer menu spe-SIAL yang ada kat mane2 kedai mamak or restoren or kedai makan (or= atau)

bukan juga citer2 terbaru or box-office aka opis kotak yang sedang menyerang pawagan2 seantero dunia sekarang nih

bukan juga kespeselan boipren ku tercinta, cukup2 la kesah chenta ku wat masa sekarang kang ada yang terjeles lak dengan kesah chenta teragung abad ini, hahaha, bag plastik da ada ke yang nak termuntah tuh? sediakan payung sebelum hujan, tapi kalu anda rajin membasuh baju / baju2 anda dibasuh oleh maid anda, silakan muntah saja atas baju Forever 21 anda itu

sebenarnya, aku nak bagitau ape yang special sangat kat anak sedara aku (kemaruk jadi mak sedara, tapi i remaja lagi tau bru 21 haaa, bukan mak2 tau)

dan sudah semestinya keistimewaan ini diperoleh dari kami2 semua generasi tua (eh, bukan tua tuh tau), mari kita mulakan aka lets begin:

1.y nombor 1 nih aku memang jeles gile tidak dapat dibendung lagi, Wawa (okey, ini name manje yang Ibu dan Abi die kasik, xleh dipertikai, keputusan adalah muktamad) ni mewarisi kecacatan yang ada pada Umi, Nira (adik perempuan ku) dan Adik (adik bongsu ku). Kecatatan ini sememangnya menjadi ke-jeles-an ramai iaitu LESUNG PIPIT kat 2-2 belah pipi nya yang montel itu. Arghhh..nape aku xdapat? Istifar2, bersyukur dengan apa yang kita ada, Alhamdulillah

ini yang terbest shoot aku ada, yang len xnampak lesung pipit die

2.mata berwarna hazel (xdapat di-captured oleh hanphone yang xberapa nak canggih ku ini) dan bulu mata yang panjang melentik ala2 Rozita Che Wan time die pakai bulu mata palsu mase karpet merah Anugerah Skrin tuh. Yang nih, xdapat disangkal lagi dapat dari baka Abi die. Family ku kalu ada yang bulu mata panjang pon Adik ku seorang saja.

xdapek cari bulu mate Rozita Che Wan

da jumpa da =)

3.putih melepak macam aku kecik2 dulu (nih bukan aku perasan okay, Abah yang bagitau, tapi sebab efek lighting yang malap, xnampak putih macam aku la) haha, sekarang aku da ter-hitam sedikit akibat terdedah kepada pencemaran alam dan sinar UV. bukan salahku ku tidak putih seperti dulu.

ibarat snow white gitu, hurmm putri salju la kalu melayu nye

4.tak banyak songeh dan mengada2 (hope nih kekal sampai besar t) sangat berjurus aka baik dan tak menyusahkan orang. Wawa just akan nangis time nak susu dan suh tukar lampin. kalu orang yang die xkenal dukung pon die selamba je, xde nak berteriak sampai satu kampung dengar cam baby2 yang xbape nak berjurus yang lain,nih dapat dari sape xtau, Abah xde gtau plak, maybe aku jgak nih, Abah saje xnak bagitau banyak2 kang orang len jeles. Aku kompom ikut aku tang nih. 100%.

diperlakukan seperti ini juga dia okay (amaran jangan wat depan Ibu die)

5.Suka posing, tapi bile orang nak snap je, die xmau pulak, posing sorang2 la kirenye nih. Nih memang sah Ibu die yang bagi, kakak aku nih time kecik2 memang suke bergambar, tapi posing die fail cikit, haha, xperlu di-elaborate lebih lanjut kang xpasal2 ada yang kene penampar se-das dua nih.

aksi 1

aksi 2

6.lagi satu, hati2 time korang nak ngumpat Ibu or Abi or Wawa, walaupun die gigi xtumbuh lagi, sepasang mata die yang cantik tuh da reti menjeling tajam ke arah korang, sape2 yang tengah mengata die or Ibu die or Abi die. ha, jangan main2, ini bukan rekaan, tapi pengalaman seorang insan yang xperlulah disebut.

7.bab susu menyusu pon, xperlu risau, kalu korang asik duk berborak je kan time bagi susu (sudah semestinya susu botol, hanya Ibu die yang bagi susu dada) den terlupa nak pegang betul2 botol tuh, xpe, Wawa yang baru berusia xsampai 2 bulan tuh da pandai pegang botol susu sendiri. ha, baby mane nak challenge anak sedara aku nih bab pegang botol susu, umur 2 bulan babe!

korang ingat aku reka2 eh? ini buktinya

8. suka mengaji Quran lebih2 lagi surah Al-Fatihah. ape? xleh cakap camne pandai mengaji? saba2, nih nak gtau nih, die suka sangat tengok ayat-ayat surah Al-Fatihah yang tergantung kat dinding rumah. kalu kite bacakan surah tuh t dia kan ajuk balik, walaupun yang keluar hanya 'aa..aaa..uuu..ooo' dari mulut Wawa. aku tau die sebenarnya mengaji tuh. bagus anak Ibu nih. sejuk perut mengandungkan Wawa.



sepanjang menjadi nanny/babby sitter Wawa sebab kakak aku kena g kurus eh kursus, itulah antara keajaiban dan ke-wow-an yang aku alami ngn Wawa.

pengalaman bangun pagi time cuti semata2 untuk mandikan die (die kena manda pagi sebelum pukul 9), menyusu, mendodoi, tukar lampin, bercerita dengan Wawa dan berjaga malam untuk Wawa, sememangnya pengalaman yang meletihkan tapi amat berharga untuk aku.

kalu dipikir2 da boleh sangat jadi mommy orang aku nih, haha =p

0 comments:

 

© 2009 sunex. Powered by Blogger
Design by eJoee BlogsTricks